Monday 19 May 2014

Kyoto with Linnea

Jag måste nästan sluta ta så mycket bilder, för det slutar bara med att jag aldrig orkar sortera och uppdatera haha. Men nu kommer iaf ett inlägg med bilder från när jag och Linnea var till Kyoto i några dagar. Vi gjorde mycket mer än vad jag har kort från, har hemskt lätt att glömma att ta kort när jag hänger med vänner, vilket kanske visar att jag har kul ^^

// I almost have to stop taking so many pictures all the time since it always tends to end with me getting sick of sorting out the best ones and not updating anything haha. But here's some pictures from when me and Linnea visited Kyoto over a few days. We also did a lot more of course, but i always forget to take pictures when hanging out with friends which must mean that i'm enjoying the moment ^^




Of course we went to Kiyomizudera one day. I don't know how many times i've been there by now ^^ Love it



Jag åt en skål med curry udon, som jag gissar var väldigt god när vi var på väg till Ginkakuji. Men tyvärr hade jag förlorat smaken helt på grund av förkylning.
// Had a bowl of curry udon on our way to Ginkakuji, which i bet was great. Sadly i had lost all taste since i had a cold.
Ginkakuji - silvertemplet som inte är silver. Det regnade när vi kom dit, men sen sprack det upp som tur var.

// Ginkakuji - the silver temple which is not silver. It was raining when we got there, but after a while the sun was peaking out
.





Självklart blev det även ett besök på Mr Young Men för en portion yakisoba.

// Of course we also visited Mr Young Men for some yakisoba.
En kväll mötte vi även upp med Linneas vän Riran (till höger) som vi inte träffat sen vi bodde i Kyoto, hon hade med sig en kompis och vi gick på vår favorit-izakaya Torikizoku.

// One night we met up with Linnea's friends Riran (to the right) which we hadn't seen since we lived in Kyoto, she brought her friend and we all went to our favorite izakaya Torikizoku.



Det var allt för idag. Men jag har fixat med de sista bilderna från Kyoto och Osaka så jag ska verkligen försöka ta mig i kragen och ladda upp dem imorgon! Jag har ju så mycket jag vill lägga upp men aldrig orkar.

// That's all for today, but have the last pictures from Kyoto and also Osaka done so hopefully i'll upload them tomorrow! I have so much i want to write about, but i just never have the energy anymore. 

2 comments: