Monday 15 July 2013

Enkel blomkrans! // Easy to make - Flower headband!

Efter att ha sett hur man lätt kunde göra en liten söt blomkrans av pappersblommor >här<, så var jag tvungen att testa själv också! De flesta av färgerna på de blommor som såldes på Panduro i stan var slut, så den blev lite för mörk för mitt hår tyvärr. Men jag ska se om jag kan få tag i någon annan färg sen!

I had to try to make this cute little flower headband after i'd seen how to >here<. Sadly they were out of most colour of the paper flowers i planned to use at the hobby shop, so it was a bit too dark for my hair. But i'm gonna try to find another colour later!

Såhär ser den ut färdig. Hade på mig den i midsommar när jag hälsade på Linnéa.
This is the result. Wore it on midsummer when i was visiting Linnéa.

Snurra fast änden av en blommas ståltråd precis vid själva blomman på en annan. Upprepa tills du fått en bra storlek på kransen.
Twist the end of one flowers wire around another flowers top, right under the leafs. Keep doing this until you have a good size on the headband
.
Sen är det bara att fästa till en krans - klart! Nästa gång ska jag sätta blommorna lite närmare varandra också.
Then you just attatch the last one - done! Next time i'm gonna put the flowers a bit closer together i think.

1 comment:

  1. Oh really cute oh sweetie your looks lovely!
    Lovely and cute DIY!
    xx

    www.sakuranko.com

    ReplyDelete