Friday 28 September 2012

Staden

Det har mest regnat varje dag här, vilket är väldigt trist då det alltid blåser också så man blir alldeles blöt hur man än gör! Annars har jag inte gjort så vidare mycket, mest varit i skolan och gjort läxor. Vi hade en fika med klassen och de japanska utbytesstudenterna också hemma hos Niclas, det var trevligt! Jag tog och bakade chokladkakor kvällen innan som verkade uppskattade. Sen har det även varit en filmkväll för oss japanskastudenter och japanerna i skolan i tisdags. Då vi såg "Confessions" eller "Kokuhaku" som den heter på japanska. Den var väldigt bra. De ska ha en film i veckan som man får komma och kika på om man vill, så det är ju trevligt.

It's mostly been raining every day here this week. Wich is really sucks since it's always blowing as well so you get really wet no matter what you do! I've not been doing a lot of stuff lately, mostly school stuff. Our class met up with the japanese exchange students and had some coffee and such at Niclas' place, wich was really nice! I had baked chocolate cookies the night before that seemed to be very appriciated. Other than that, we also had a movie night at the uni, where we watched "Confessions" or "Kokuhaku" as it's called in japanese. It was really good, you should watch it! ^^ 

Here's a few pics from before the weater turned awful!





Köpte mig en ny klänning från H&M som jag tycker är lite söt

Got this new dress from H&M, thinks it's really cute :3
Making cookies!
Yuko, Yuna & Bill

Bill, Albina & Johan XD

Påväg hem från Nova efter att jag köpt en ny dator! Yay

On our way home from Nova after i got myself a new computer! Yay

Ikväll har jag och Ninlil varit iväg på After Work shopping på Nova, där alla butiker hade erbjudanden mellan 19 - 21. Köpte mig en lurvig tröja på Gina tricot på 20%. Sen bakade Ninlil scones med choklad (!) och nu ska vi försöka sova. Ska upp tidigt för att gå på frukost shopping på H&M vid 07.30, också med allt på 20% nedsatt. Sen blir det tåg till Sandviken för att hälsa på Christopher för mig!

Tonight me and Ninlil went to Nova for some After Work shopping, where all the stores had offers between 7 - 9 PM. I got a fluffy sweather at Gina tricot at 20% off. Then Ninlil made chocolate scones (!) and now i have to go to sleep ^^ Getting up early to go to H&M and have "breakfast shopping" at 7.30 where everything is at 20% off. And then i'm taking the train to see Christopher!

1 comment: