Friday 24 August 2012

En vecka med Linnéa och Kajsa del 1 // A week with Linnéa and Kajsa part 1

Igår kom jag hem från en vecka som jag spenderade hemma hos Linnéa och Kajsa i Umeå och Skellefteå. Det var så roligt att hänga med dem båda igen, och jag saknar dem redan! Jag åkte till Umeå förra onsdagen, en lite mer än sex timmar lång bussresa genom skogen haha..  och stannade där tills på lördagen då jag och Linnéa åkte upp till Kajsa i Skellefteå. Kajsa ska börja plugga i Sundsvall nästa vecka så det var utflyttningsfest hos henne. Jag tänkte dela upp veckan lite, så här kommer lite bilder från när vi var i Umeå :)

Last night i got home from a week that i'd spent with Linnéa and Kajsa in Umeå and Skellefteå. It was so much fun to hang out with both of them again, and i already miss them! I went to Umeå last wednesday, a six hour bus drive through the woods haha.. and stayed at Linnéas place until saturday when me and Linnéa went to Kajsas place in Skellefteå. Kajsa is going away to study at a univeristy in another city, so she held a going away party. I'm gonna split the week up in a couple of different posts, so here's some pictures from the first part in Umeå :)

De hämtade mig på busstationen, och sen hängde vi lite hos Linnéa. Efter middagen bestämde vi oss för att ta en promenad i det fina vädret och satt vid vattnet ett tag.

They picked me up at the bus station, then we hung out at Linnéas place. After dinner we decided to go for a walk in the nice weather and sat by the water for a while.
Linnéa tyckte vattnet var väldigt lugnande ^^ // Linnéa found the water very soothing ^^
Det har varit väldigt mycket dans under veckan måste jag säga ;D
I have to say that it's been a lot of dancing going on during the week ;D
AAAnd.. here's why. Guess a lot of you have this stuck on your head? Haha..


På torsdagen åkte vi in till stan och kikade i lite affärer och kunde inte rikigt motstå att shoppa lite också. Glass var såklart ett måste! 

On thursday we went into the city and couldn't resist to do some shopping. Of course we also had to have some ice cream!


Blåbärsmjukglass med hälften små maränger och hälften små marshmallows - inte fel!

Soft blueberry ice cream with mini merengues on half and mini marshmallows on the other half - not bad!
Jag köpte den här kjolen som jag är väldigt förtjust i på H&M
I got this skirt that i really adore at H&M

Fredag, och Kajsa åkte hem till Skellefteå. Men vi lyckades klämma in en liten tur till stranden innan! Planen var att bada lite i havet, men det var så hemskt kallt att det blev så att vi bara solande ett tag istället.

Friday, and Kajsa went back home to Skelleteå. But we managed to squeeze in a trip to the beach! The plan was to swim in the ocean, but it was sooo cold! So we ended up just tanning for a while instead.

På kvällen hade Linnéas föräldrar surströmmingsfest och jag smakade surströmming för första gången ^^ Det var inte så farligt, men jag höll mig ändå till laxen istället haha.. Provade lite olika frisyrer på Linnéa också - tadaa! Vad tycks? :3

In the evening Linnéa's parents had a fermented herrings party (wow, this sounds so weird in english! haha) and i tried it for the first time. Since it really stinks, i haven't been willing to try it before! Haha.. But it wasn't that bad.. though i sticked to the salmon instead ^^ Made some different hairstyled on Linnéa as well - tadaa! What do you think? ^^

First out - in my wig! :D
Fiskbensfläta // Fish tail braid
Also made some other braids, one wich was inspired by the Hunger games, but the photos didn't turn out so good :/
Med vågtång // With wave maker
En kväll bakade vi även scones, så jag fick en fin engelsk frukost innan vi tog bussen till Skellefteå på lördagen.
One night we baked scones, so i got this really nice english breakfast before we took the bus to Skellefteå on saturday.

Nästa uppdatering blir om festen och den största glassen jag nånsin ätit! Haha.. Ses snart!
 
Next update will be about the party and the biggest ice cream i've ever eaten! Haha XD See you soon!

4 comments:

  1. Ice cream looks delicious^^
    And your new skirt is amazing! i like it))

    And i`ll waiting your post about party^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. It really was XD haha.. Thank you :) I'm so slow with postting now, since i just started school again ><

      Delete
  2. So beautiful post! :)
    Very nice photos!

    ReplyDelete
  3. Haha, underbara koort! XD Känns så kul att få se veckan sammanfattad såhär på din blogg. Och mmm glass~!

    ReplyDelete